כמעט שנתיים מאז שקונוולינקה נולדה. כן, לא יאומן, אבל רק שנתיים עברו מאז שנעשיתי עצמאית.
בתחילת דרכי, כמו כל עצמאי בצעדיו הראשונים, הייתי צריכה להחליט במה אני משקיעה את המשאבים שלי בהיבט השיווקי של העסק. בעולם המאוד וירטואלי שבו אנו חיים כיום, בעלי עסקים נדרשים לחבוש כל כך הרבה כובעים כדי לקדם את עצמם ואת העסק שלהם: ניהול של אתר אינטרנט, קידום שוטף של דף פייסבוק, שיווק מפה לאוזן, בניית זהות עסקית שיש לה בידול ביחס למתחרים, נראות גרפית טובה, ניהול שוטף של הלוגיסטיקה של העסק ועוד ועוד. החלטתי עם עצמי שאת עניין המיקוד בלוגו אני דווקא דוחה לשלב מאוחר יותר. זו לא היתה החלטה של מה בכך. ללוגו יש תפקיד חשוב מאוד בזהות העסקית ובאופן שבו אנו נתפסים ע"י קהל היעד שלנו. אבל, אני מאמינה שלוגו שמשקף נאמנה את רוח העסק ואת בעליו, יהיה מדוייק ומוצלח יותר לאחר שהעסק כבר חי ופעיל, ולאחר שכבר ברור מי קהל היעד שאליו הוא פונה.
לפיכך, יצרתי לעצמי שפה גרפית ראשונית שאיתה יצאתי לדרך. משהו שהתחברתי אליו, שהרגשתי נוח איתו, ושסיפק את הצרכים הבסיסיים שנדרשו לי כדי להתניע את התהליך השיווקי:
השפה הגרפית, כמו גם הצבעים שבחרתי, מאוד התאימו לקהל היעד שלי בתחילת דרכי – בעיקר נשים, רובן ככולן עצמאיות בעצמן. החיבור בין הפן התכנוני לפן העיצובי נעשה ע"י שילוב של אימג'ים משני העולמות, עם דגש על טקסטיל, שבו עסקתי אז בצורה נרחבת יותר. בלוגו, הדגשתי את ה- k שהתווספה לשם המשפחה שלי, קונוולינה. למעשה, קונוולינקה הוא שם של פרח נפוץ בצ'כיה, והוא גם מקור השם קונוולינה, שאיבד את ה-ק' במרוצת הדורות. כשבחרתי שם לעסק שלי, החלטתי להחזיר עטרה ליושנה, ולהוסיף את ה-k לשם המשפחה, בין השאר גם כיוון שסיומת ka היא רכה ונשית יותר. הנקודה הצהובה בלוגו נועדה לייצג מעין "ספוט", נקודה מוארת, סמל לאופן שבו הרגשתי שאני מאירה את התמונה בצורה ייחודית עבור הלקוחות שלי, בתכנון ובעיצוב שאני יוצרת עבורם.
כל זה היה טוב ונכון לאותה תקופה, אבל ידעתי שתגיע העת שבה אקדיש את הזמן ואת המשאבים ליצירת לוגו מוצלח יותר, שמשקף בצורה טובה יותר את העסק שלי ואותי בפרט. לוגו שהמסר שלו לא יצריך שילוב של אימג'ים שונים, אלא שהוא עצמו ישקף את כל המסר באימג' פשוט אחד. זה לקח המון זמן. פעמים רבות ישבתי והתחלתי לשרבט סקיצות ללוגו חדש, ופעמים רבות זנחתי את העבודה על זה בתחושה שזה עדין לא "זה". חפצתי בלוגו שישים דגש רב יותר על עניין התכנון, שהפך לחלק עיקרי ומהותי בעבודה שלי. כמו כן, רציתי שהלוגו יפנה לקהל יעד רחב יותר, שכן בין קהל הלקוחות שלי נמנים כיום גם עסקים, שרובם מנוהלים ע"י גברים. ויחד עם זאת, היה לי חשוב לשמר את הרכות ואת הטקסטורה, שהן מאפיין בולט של העיצובים שלי.
ההארה הגיעה בעקבות שיחה עם לקוח שלי, שבמקרה ראה את הסקיצות ששרבטתי במחברת שלי. הוא אמר לי, שמה שגרם לו להתחבר אליי ולעבודה שלי היה הגישה התכנונית, שבעיניו מאוד חזקה אצלי בזכות הרקע ההנדסי שלי. מפה לשם דיברנו קצת על עולם ההנדסה שממנו שנינו מגיעים, ובמהלך השיחה פתאום התחוור לי בבירור שהמוטיב בלוגו החדש צריך להיות גיאומטרי. איזושהי צורה גאומטרית שתהווה אבן בניין ללוגו עצמו.
אז ישבתי וחשבתי לעצמי: איזו צורה גאומטרית מזוהה עם תכנון או עם עיצוב? והתשובה היתה ממש לפני, על שולחן העבודה שלי. אחד הכלים השכיחים שמעצבים ואדריכלים משתמשים בהם הוא סרגל קנה מידה. הסרגל הזה מעניין הן בזכות הפשטות הגאונית שלו, והן בזכות הצורה שלו. במבט מהצד, או כפי שאנחנו אומרים: בחתך, הוא נראה כמו משולש עם מגרעות עגולות, שמקנות לו צורה ייחודית.
הצורה הזו מצאה חן בעיניי מאוד, וגם אם לא כולם מיד יודעים לקשר אותה עם סרגל קנה מידה, זה לא באמת משנה. החלטתי להוסיף לה שנתות כדי להמחיש את זה בצורה טובה יותר. באופן סימבולי, ממש בדומה לתהליך העבודה בפועל, האלמנט שמייצג את התכנון היווה את הבסיס לעיצוב (הלוגו) כולו. כאמור, היה לי חשוב לשלב בלוגו גם טקסטורה מעניינת. יצרתי מצורת הבסיס "שטיח" שלם ע"י הכפלת הצורה שוב ושוב. הטקסטורה שהתקבלה מזכירה באופייה את הרצפות המאויירות שאני כל כך אוהבת, ומבחינתי זה היה מושלם. וכך נוצר אימג' נוסף, שמשקף את הפן העיצובי שלי. את הסגול והצהוב החלפתי בגוון שאני אוהבת במיוחד, ושהינו נייטרלי יותר מבחינה מגדרית – טורקיז.
כעת נותר לחבר את שני אלה ללוגו אחד מגובש. החלטתי לשמור על הגיאומטריות הזו, אבל בצורה מופשטת ועדינה יותר, ולכן לקחתי את צורת הבסיס ו"יישרתי" את המגרעות העגולות ליצירת מראה "נקי" יותר. גם את הצורה החדשה שכפלתי, ויצרתי מבנה סגור וסימטרי, שהיה לי נעים לעין. רק אז שמתי לב שהוא דומה ל…פרח! אכן קונוולינקה אמיתית.
כך נולד לי, בתהליך ארוך ומתמשך, לוגו חדש. אני מאוד מאוד מתרגשת לחלוק אותו ואת תהליך היצירה שלו אתכם, ומאוד אוהבת את התוצאה. אני מרגישה שהוא משקף היטב את הסגנון האישי שלי, ומייצג את ה'אני מאמין' שלי לגבי תהליך העבודה על כל פרוייקט – עיצוב טוב, מתחיל בתכנון טוב.
והנה עוד כמה איורים שיצרתי בשילוב הגרפיקה החדשה, שאותם תוכלו למצוא ברחבי האתר:
תודה שקראתם,
נתראה בפוסט הבא!
תגובות
תגובה אחת
השארת תגובה
יצא מדהים.. איזה כישרון, כל הכבוד! גאה בך. בהצלחה 🙂